دهانه های آتشفشانی راین کرمان

صفحه اصلی » کرمان شناسی » راین » دهانه های آتشفشانی راین کرمان

 

دهانه های آتشفشانی راین کرمان

 

دهانه آتشفشانی راین در استان کرمان واقع است. در 30 کیلومتری جنوب شرق شهر راین واقع در استان کرمان، در اطراف دهکده‌های قلعه حسنعلی، قلعه حیدر و توتک تعداد 14 دهانه انفجاری وجود دارد. محققان در ابتدا این دهانه ها را محل برخورد سنگهای آسمانی می دانستند اما پس از تحقیقات بیشتر، آنها را دهانه های آتشفشانی تشخیص دادند که بین 5000 تا 10000 سال قبل فعال بوده اند.

دهانه آتشفشانى به شکل هاى گرد و بیضى دیده مى شوند که بزرگترین آنها قطرى به اندازه 1200متر و ژرفایى نزدیک به 300متر دارد. در نزدیکى این دهانه‌ها روانه‌هایى به چشم مى خورند که نبود آثار فرسایشى چشمگیر، نشانه جوان بودن آن‌هاست. بزرگترین دهانه در این منطقه ریختى بسیار نزدیک به ریخت دهانه هاى برخوردى (impact craters) دارد. منطقه قلعه حسنعلی در محل تلاقی سه گسل مهم كه شاخه هایی از گسل نایبند ، كوهبنان و كلمرد میباشند ، قرار گرفته است .گویوویچ 1973 برای اولین بار این کراترها را محل برخورد سنگهای آسمانی ذکر کرد، میلتون 1976 و سپس سبزه‌ای 1363 آنها را کراترهای آتشفشانی دانستند. این كراترها بطور عمده دایره ای و بندرت بیضی شكل هستند كه در اكثر آنها سولفات سدیم و یا كلرور سدیم وجود دارد كه متاسفانه با بهره برداری غیر اصولی بسیاری از دهانه ها تخریب شده است .کراترها در سنگهای آتشفشانی ائوسن، آلگلومرای اولیگومیوسن و آبرفتهای کواترنر تشکیل شده‌اند .از 14 کراتر منطقه فقط کراتر شماره 9 سنگهای ماگمایی جوان و الترابازیک بیرون ریخته‌است .بد نیست بدانید قطر این دهانه آتشفشانی 1150 متر ، ارتفاع لبه شرقی دهانه 2270 متر و ارتفاع لبه غربی دهانه 2335 متر میباشد .گفتنی است که نمک موجود در ته این کراتر از کیفیت و مرغوبیت بالای برخوردار است.

 

 

دهانه های آتشفشانی راین کرمان

 

 

دهانه های آتشفشانی راین کرمان

 

 

 

چرا کرمان مبله را برای اجاره خانه در کرمان انتخاب کنیم

 

مجموعه کرمان مبله  با کادری مجرب، جوان، پر انرژی و متعهد می باشد که اقدام به تهیه آپارتمان مبله با امکانات رفاهی مناسب در نقاط مختلف کرمان با سبد قیمتی متنوع برای مشتریان می نماید. دامنه مشتریان مجموعه ارزان جا شامل توریسم، بازرگانان، جهانگردان و افرادی که به نوعی نیاز به اقامت کوتاه مدت در کرمان را دارند می باشد. مشاوران مجموعه کرمان مبله با توجه به نیاز های شما از قبیل نزدیک بودن به مراکز مد نظر شما همچون مراکز درمانی، تجاری و… اقدام به ارائه خدمات آپارتمان مبله در گستره ی کرمان می نمایند.

برای اطلاعات بیشتر با شماره های  09059627002  و 09016237878 در ارتباط باشید

در مورد نویسنده : کرمان مبله
مجموعه کرمان مبله مفتخر است به عنوان اولین مرکز اجاره آپارتمان مبله در کرمان شرایط لازم را برای اسکـان مهمانـان و مسافران عزیـز در محیطی امن و با پشتیبـانی .کامل تیم کرمان مبله، به صورت کاملا رسمـی همـراه بـا عقـد قـرارداد فراهــم آورد کرمان مبله ارائـه دهنـده واحـدهای اقامتـی مبـله در قالب آپـارتمان، سوئیت و ویلا .جهت اقامت موقت میهمانان محترم خدمات رزرو را بصورت آنلاین و تلفنی ارائه می نماید.

ارسال نظر

سه × چهار =