خانه مبله در کرمان شهرک باهنر ( 1002)

صفحه اصلی » وبلاگ » خانه مبله در کرمان شهرک باهنر ( 1002)

 

خانه مبله در کرمان شهرک باهنر ( 1002)

 

 

خانه مبله در کرمان شهرک باهنر ( 1002)

 

یک واحد آپارتمان مبله در کرمان واقع در خیابان شهرک باهنر موجود است برای اجاره روزانه

یکی ار بهترین خانه های مبله در کرمان میباشد

برای اجاره خانه مبله میتوانید با یکی از مشاوران ما در تماس باشید

کرمان مبله با بیش از 300 خانه مبله در کرمان همراه شماست

اجاره روزانه خانه مبله در کرمان با روزی 80 هزار تومان به بالا

برای اجاره روزانه خانه مبله در کرمان با یکی از شماره تماس های ما تماس بگیرید

رزرو آپارتمان مبله در کرمان

 

 

اجاره خانه مبله در کرمان به این صورت است که شما با اجاره این خانه مبله دیگر نیاز به اجاره هتل ندارید

 

بهترین راه اجاره خانه مبله در کرمان  برای اقامت ارزان در کرمان بهترین گذینه شما اجاره روزانه خانه مبله در کرمان است

 

حمام گنجعلی خان کرمان

 

گنجعلی بیک، معروف به گنجعلی خان، از حاکمان کرمان در زمان شاه عباس بود و کارهای عمرانی مهمی را در کرمان انجام داد. وی فردی مدبر، قدرتمند و با نفوذ بود که شهر کرمان را از نظر سیاسی و اقتصادی به یکی از مهم‌ترین شهرهای ایران تبدیل کرد. همچنین، در زمینه‌ی ساخت و ساز عمارت‌های مختلف کارهای متعددی انجام داد. او برای ایجاد تفرجگاه‌های عمومی در وسط شهر ابتدا یک میدان بزرگ ایجاد کرد؛ این میدان که بیش از صد متر طول و پنجاه متر عرض داشت، از چهار طرف با بناهای اختصاصی شاملمدرسه، مسجد، بازار و حمام (چهارسوق، آب‌ انبار و ضرابخانه) محصور شده و یک مجموعه عالی از آثار عمرانی عصر صفوی می باشد.

 

 

تاریخچه حمام گنجعلی خان کرمان

 

طبق اسناد تاریخی مجموعه گنجعلی خان در دوره‌ صفوی و به دستور گنجعلی خان، حاکم وقت کرمان ساخته شده است. معمار و طراح این بنای تاریخی، شخصی به‌ نام استاد سلطان محمد، معمار یزدی بوده است. همچنین، به نظر می‌رسد این اثر تاریخی توسط علیمردان خان، پسر گنجعلی خان تکمیل شد و شکل امروزی به خود گرفت و تا حدود ۶۰ سال پیش، مردم از این حمام استفاده می‌کردند. اما از زمانی که مرمت این حمام در دستور کار قرار گرفت، به موزه‌ مردم‌شناسی تغییر کاربری داد.

معماری حمام گنجعلی خان کرمان

 

طبق اظهارات کارشناسان معماری و باستان شناسی، این مجموعه، شامل میدان، مسجد، بازار، حمام و… است، و مساحتی بالغ بر ۱۱ هزار مربع را به خود اختصاص داده که به زیبایی شهر کرمان، کمک شایانی کرده است. حمام گنجعلی خان ۲۶ متر طول، ۳۰ متر عرض و حدود ۱۳۰۰ متر مربع زیر بنا دارد که از سردری با معماری منحصر به فرد، ورودی به شکل دالان، رختکن، حوض وخزینه برخوردار است. استادکاران و هنرمندان برجسته‌ی ایران کهن، در زیباسازی و طراحی این اثر تاریخی، با نقاشی‌های بسیار ظریف، استفاده از خوشرنگ‌ترین کاشی های موجود، نورپردازی محوطه‌ی حمام، تزئینات گچبری زیبا و چشم‌ نواز و خطاطی‌های دلنشین هنرنمایی کرده‌اند.

 

در مورد نویسنده : کرمان مبله
مجموعه کرمان مبله مفتخر است به عنوان اولین مرکز اجاره آپارتمان مبله در کرمان شرایط لازم را برای اسکـان مهمانـان و مسافران عزیـز در محیطی امن و با پشتیبـانی .کامل تیم کرمان مبله، به صورت کاملا رسمـی همـراه بـا عقـد قـرارداد فراهــم آورد کرمان مبله ارائـه دهنـده واحـدهای اقامتـی مبـله در قالب آپـارتمان، سوئیت و ویلا .جهت اقامت موقت میهمانان محترم خدمات رزرو را بصورت آنلاین و تلفنی ارائه می نماید.

ارسال نظر

1 + سیزده =