باغ شاهزاده ماهان

صفحه اصلی » کرمان شناسی » باغ شاهزاده ماهان

باغ شاهزاده ماهان

 

باغ شاهزاده ماهان

این باغ در دوره قاجاریه به دستور عبدالحمید میرزا فرمان فرما، ساخته شده و سال‌ها مرکز حکومتی کرمان بوده است. مساحتی حدود ۵ هکتار دارد و ترکیب زیبایی از معماری ایرانی و باغبانی است. باغ شاهزاده در قسمت بالایی نهرهایی که از کوه چابار سرچشمه می‌گیرند، قرار گرفته است. حوض‌ها و آب‌نماهای زیبای آن در کنار درختان میوه ازجمله جاذبه‌های این باغ است. این باغ که به ثبت ملی رسیده است، سردری بسیار زیبا، عمارت شاه‌نشین و حمامی تاریخی دارد.

 

باغ شاهزاده ماهان

 

باغ شازده بزرگ‌ترین و زیباترین باغ ایرانی است که همچون نگینی سبز در میان کویر در ماهان می‌درخشد. وجود این باغ سرسبز در دل کویر همچون معجزه‌ای است که حیرت هرکسی را برمی‌انگیزد. این شاهکار معماری همچنین یکی از آثار ثبت شده جهانی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو است. باغ شازده در دوران قاجاریه به دستور «عبدالحمید میرزا ناصر‌الدوله فرمانفرما»، حاکم وقت کرمان و بلوچستان بنا شد. این باغ مساحتی حدود ۵ هکتار دارد و در آن تلفیق زیبایی از معماری ایرانی و باغبانی استفاده شده است. حوض و آب‌نماهای زیبای آن، در کنار درختان میوه و بناهای تاریخی از جمله جذابیت‌های این باغ شگفت‌انگیز هستند.

 

حمام باغ شازده

 

حمام باغ شازده

این حمام تاریخی بسیار زیبا در باغ فوق‌العاده زیبای شازده در ماهان واقع شده و از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است.

رستوران باغ شازده

رستوران باغ شازده

پس از بازدید از مجموعه زیبا و حیرت‌انگیز باغ شازده در ماهان، می‌توانید برای میل کردن غذا و چند دقیقه استراحت به رستوران سنتی شازده ماهان بروید و در حین لذت بردن از فضا، غذای سنتی و خوش‌طعم خود را نوش جان کنید.

هتل سنتی باغ شازده

هتل سنتی باغ شازده

هتل سنتی باغ شازده در این مجموعه زیبا قرار گرفته و اتاق‌های آن به‌صورت همکف و داخل باغ ساخته شده‌اند. در این هتل به دلیل حفظ معماری سنتی هتل، حمام و سرویس بهداشتی به صورت عمومی در فضای باغ تعبیه شده است.

در مورد نویسنده : کرمان مبله
مجموعه کرمان مبله مفتخر است به عنوان اولین مرکز اجاره آپارتمان مبله در کرمان شرایط لازم را برای اسکـان مهمانـان و مسافران عزیـز در محیطی امن و با پشتیبـانی .کامل تیم کرمان مبله، به صورت کاملا رسمـی همـراه بـا عقـد قـرارداد فراهــم آورد کرمان مبله ارائـه دهنـده واحـدهای اقامتـی مبـله در قالب آپـارتمان، سوئیت و ویلا .جهت اقامت موقت میهمانان محترم خدمات رزرو را بصورت آنلاین و تلفنی ارائه می نماید.

ارسال نظر

15 − سه =