دهبکری بم کرمان

صفحه اصلی » کرمان شناسی » بم » دهبکری بم کرمان

دهبکری بم کرمان

 

 

 

دهبکری بم کرمان

 

این منطقه سرسبز در ۵۰ کیلومتری شهر کویری بم خودنمایی می‌کند و به همین دلیل محبوبیت دارد. بنا بر منابع بومی و محلی، بکر نام یکی از بزرگان طایفه‌ای بوده است و این روستای ییلاقی به نام او نام‌گذاری شده است. قدمت این روستا دو قرن دانسته می‌شود.

وجود آبشارها در بخش جنوبی دهبکری و در دامنه کوه «برفو» از جاذبه‌های دیدنی این منطقه محسوب می‌شود. این آبشارها (سه آبشار) در دل جنگل بنه وسیعی قرار دارند. دو آبشار در پایین دست و یکی که ارتفاع آن بیشتر است در بالادست و در سینه‌کش کوه برفو قرار گرفته است. این آبشارها بانام آبشارهای «دغوییه» خوانده می‌شوند.

ارتفاعات بکر آن همه ساله پذیرای گروه‌های کوه‌نوردی و گردشگری است. از جمله این ارتفاعات کوه شیرو منطقه زیبای مرغک است.

منطقه مرغک دارای جنگل‌های پسته وحشی، بادام وحشی و سرسبزی بسیاری است.

 

از منطقه دهبکری در گذشته‌های دور در نوشته‌های نویسندگان و ادیبان به‌عنوان بهشت میان دو جهنم (دو شهر گرم بم و جیرفت) یاد شده است.

 

شیرکوه به دلیل شکار بی‌رویه توسط شکارچیان غیرمجاز به منطقه شکار ممنوع تبدیل شده است.

از دیگر مکان‌هایی که در شهر بم می‌توان دید کوه‌های زیبا و سر به فلک کشیده در اطراف شهر است از جمله کوه بی‌سوخته.

در مورد نویسنده : کرمان مبله
مجموعه کرمان مبله مفتخر است به عنوان اولین مرکز اجاره آپارتمان مبله در کرمان شرایط لازم را برای اسکـان مهمانـان و مسافران عزیـز در محیطی امن و با پشتیبـانی .کامل تیم کرمان مبله، به صورت کاملا رسمـی همـراه بـا عقـد قـرارداد فراهــم آورد کرمان مبله ارائـه دهنـده واحـدهای اقامتـی مبـله در قالب آپـارتمان، سوئیت و ویلا .جهت اقامت موقت میهمانان محترم خدمات رزرو را بصورت آنلاین و تلفنی ارائه می نماید.

ارسال نظر

چهار × دو =